hohoho

igår var de en seg dag. blev en väldigt lyckad lördagskväll med många skratt....
det var det roligaste jul festen vi haft under alla dessa mår den pågått......
som vanligt stod kusin anna för lekarna underkvällen.....
årets tema var musik.... vi lekte allt i från gissa artisten man skulle imitera, sjunga en text med utbytta ord så skulle resten av laget sätt in rätt ord, gissa låt och artist, skriva en gissning till en låttitel t.ex e"n girig dag om året"......låttiteln är "mer jul"
det var lekar som bjöd på många goda skratt med mycket inlevelser

 här imiterar jag magnus uggla.......

det bjöds även på julklappsbyte....där jag fick en tvål som luktar lakrits...mmmmmm

söndagen bjöd på sovmorgon sedan var de bara att gå upp ur sängen och börja packa inför resan....
sen gick jag ner till mamma o pappa där vi bestämde att vi skulle åka idag...
så hem igen och fortsätta packa klart jimmy kom och hämtade mig.....då börjades de packas in i bilen som tog några timmar...mamma fixade maten under tiden sen var de dags att själv knöla sig in i bilen och åka iväg kl.15.30
vi stannade efter ett två timmar och tog oss en kaffe.....gott
nästa stopp blev vansbro där de blev pizza innan det var dags att åka vidare som sista nio milen kvar till stugan....
vi anlände till stugan vid 22.30.....
oj vad snö de är..........
det blev att packa in i rummen och börja bädda sängarna.......sen var de så skönt att krypa ner i sängen och sova efter 7 timmar i bilen så var rumpan väldigt stel.......

nu sitter jag i soffan med en cider och bara njuter av lugnet...snart är de slut........nämligen då anländer min syster med familj där de ingår 3 barn........... :)

idag har vi bara haft en skön dag utan att göra något speciellt...vi var och handla förut......nu ska jag lösa korsord med min mamma innan vio ska gå ut och gå en promenad och kolla läget med hur vi bor........det är så härligt med massor av snö överallt....det är ca 45 cm snö....så härligt och mysigt..........

kram o puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0