kalas

i lördags gick vi upp som vanligt, J satte igång att städa direkt och plocka iordning. jag började baka kladdkaka till kvällen :) även jag städade sen. J stekte pannkakor som var så goda.
sen började jag duka och plocka fram tallrikar, bestik och servetter inför kvällen. när allt var klart var kl. ca 15 då gick jag in i sängen och vilade en stund och J dammsög de sista och svabbade golven. vid strax efter 16 gick jag upp och började fixa iordning mig och J hoppade in i duschen och gick sedan ner och rakade sig.
då plingade de på dörren och jag hade knappt fått på mig min kläning och inte hunnit sminka mig ens. de var J´s syster med barn lagom när dom kommit in och jag tänkte smyga in på toa:n för att fixa mig de sista ringde de pöå dörren igen, denna gång var de min syster med familj, då dök J upp i källar trappen med handduken knappt om kroppen. sen kunde jag smita in på toa:n och fixa mig de sista innan mamma, pappa, marianne o lennart kom, även min fatser med familj och kusin barn kom.

sen blev de att äta en jätte god smörgåstårta med lite vin i glaset till.
sen dukades de fram kladdkaka med grädde och hallon och glass med strössel till barnen :)
vi damer drack en bailys till kaffet "mums"
måste bara få skryta med att alla tyckte kladdkaka var verkligen supergod. min egen syster frågade om jag hade gjort den själv.

sen satt vi och pratade hela kvällen och lyssande åp körslaget innan gösterna begav sig hemåt. då satt J hans syster och jag i soffan och tittade på tv:n en sutnd innan sängen väntade. J´s syster med barn sov kvar här.

på söndags morgonen väckte J mig vi 10 då hade hans syster med barn åkt och jag fick äta frukost ensam.  sedan var de bara att plocka fram och börja plugga en stund de vankades biståndsprov på måndagmorgon :(

sen drog vi till sörping till ett par och hälsade på, vi hade med oss smörgåstårtan som blev över och de blev riktigt uppskattat av dom :) sen drack vi kaffe och tull de vjöd hon på marängswisch "mums värre"

sen drog vi till linköping på en hemlis igen, ni kommer snart få se vad denna hemlis är för något :)

sen blev de hem till krokek igen och plugga en stund innan  beck filmen började. vi stannade till i stan och tog med oss kina mat hem som var så gott......

sen var de riktigt sskönt att få krya ner i sängen när nyheterna var


natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0