vilken början......piller och droppar....

som sagt sa ju i tisdags att jag kände lock för örat. ringde till mamma och frågade hur öroninflammation börjar. men hin trodde inte de var de (vilket jag int4e heller trodde) eftersom jag inte hade ont. hon sa att jag kunde sova på det örat och se om locket släppte under natten.
på natten sedan vaknade jag vid 1.30 och satte mig upp i sängen och skrek rakt ut till jimmy "nu släppte det".
jo visst lossande locket för örat men istället började jag höra i eko :(
när jag vakande på onsdags morgonen hörde jag fortfarande i eko men hade inte ont alls vilket jag inte haft under natten heller.  det släppte inte under förmiddagen, utan jag hörde mig själv i eko och hörde knappt vad någon sa till mig om jag satt med fel öra till. efter att ha pratat med jimmy om hur jag upplevde det med örat, så sa han att han upplevde de precis så när han spräckte trummhinnan.
jag blev då lite orolig och bestämde mig för att ringa till sjukvårdsupplysning 1177.
jag tänkte att de är bättre att få en tid idag än behöva äka in i natt och sitta på akuten "med nån som blivit misshandla en annan som fått en fyrverkeri i ansiktet o.s.v" (man vet ju hur de kan gå på nyårsaftonsnatten)

jag förklarade för henne hur jag upplevt natten pch förmiddagen. hon sa att de lät som en öroninflammation som övergått till att när jag upplevde att trycket släppte så sprack min trummhinna :(
men hon kunde inte förstå att jag inte hade något ont, efter som jag varit vaken när de hände. jag fick en tid 18.45 på kvällen. inte så passande då vi skulle vara borta på fest kl.18 men, men sånt som händer.

jimmy ringde och förklarade läget för dom och sa att vi kommer nog 19.30 istället.
jag gjorde mig nyårsfin och vi åkte in till jourmottagningen....
där inne gick det riktigt fort och hon konstaterade öroninflammation och att trummhinnan troligen var spräckt......

så det blev en pencilinkur i 5 dagar, plus att jag ska ta några droppar i öronen vilket jag känner ett riktigt obehag för....det känns riktigt obehagligt och jag drar mig för det ordentligt.....

annars var nyårsfesten riktigt lyckad.....vi lyckades komma dit vid 19.05 och dom hade väntat med att äta tills vi kom :)
det bjöds på:
förrätt:  räk/hummersoppa (hemma gjord)
varmrätt: marinerad kyckling med pot.gratäng och bearniesås
efterrätt:  vit chokladmousse med jordgubbar
allt smakade så gott.......

vi sjöng under hela kvällen då det fanns två trubadurer med i gänget med varsin gitarr.......
trots min början på det nya året......

nu vill jag bara önska alla en god fortsättning på det nya året.................

kram å puss

nu väntar jimmy med dom otäcka dropparna................se så duktig flicka nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0