vilket j*vla väder

ursäkta mig rubriken men fy fan vilket väder de var imorse när jag vaknade.......kände mig annars pigg och utvilad fast klockan blev ganska mycket igår när mamma o pappa var här.
J kom som vanligt in och väckte mig med att frukosten var klar,, det är så mysigt med helg frukostar, man kan äta i lugn och ro och läsa tidningen, äta gott idag blev de smörgås med ost, kokt ägg och apelsinjuice till.
sen åkte vi iväg till maxi skulle kolla på ett par fönsterlampor till köket, men dom var tyvärr slut de blev tre matlådor ist :)
vi gick runt lite i dom andra butikerna jag hanlade en BH oxå.
sen drog vi vidare mit skärblacka till annelie och niklas på en kopp kaffe och lite snack.

vi stannde till hemma hos mig och packade ner ltie saker jag ville ha med mig, de blev två flyttkartonger, med gardiner, lampor och en massa annnat små plock.
gjorde även ett stopp på J´s jobb där han hämtade lite verktyg och maskiner.
vi hann även med att stanna till på bauhause där de blev lite blommor och krukor.

väl hemma igen satte vi direkt igång, jag med att plantera och placera om alla blommorna.
stryckte och satte upp nya gardiner i datarummet, skulle även varit i sovrummet men proppen gick två gånger sen hade vi inga mer så jag får strycka klart dom imorgon.
J kapade nämligen ner gamla oljetanken i källaren så de blev för mycket belastning. men, men sånt som händer.

har just sett på körslaget en stund, tyvärr inte hela, J och jag delade på en gyrosrulle "mums"
ska sätta igång en film nu och krypa ner i sängen och mysa.
ska upp skapligt imorgon och hämta hem dom nya möblerna. de kommer att bli så himla snyggt med dom.
sen ska vi på kalas J´s kusin fyller år. sen blir de att göra lite läxor.

hej svejs grus och gnejs

tack för igår mamma o pappa för hjälpen och sällskapet :)  puss puss på er.......


 köksfönstret



andra fönstret



datarummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0