aj aj aj.... min räddande ängel (pappa)

jimmy skulle ta hem båten idag, från stegeborg hem till mamma o pappa.
jag kunde tyvärr inte följa med då jag skulle spela match istället...
dom blev ner skjutsade av jimmy´s pappa så jag slapp de iaf....

jag åkte iväg in till matchen istället  vid 9.15. träningsmatch mot linköping kul.
men de blev ingen rolig match alls.
när de var 9 SEKUNDER kvar av matchen så hoppade min knäskål urled..AJAJAJAJ
de fanns ingen som kunde lägga de till rätta just då, och pappa hade just åkt iväg en sväng för att kolla en sak på norra (han jobbar inne på ishallen)
så mamma ringde honom och syrran kom ner på isen och lugnade mig fram tills pappa kom......han kom med ilfart tillbaka, de var en lång väntan, men när han kom så tog de ca 1 SEKUND för honom att lägga det till rätta, så himla skön känsla är de när de kommer på plats....
sen hjälpte dom mig av isen och jag tog av mig alla skydd och mamma och jag åkte upp till AKUTEN.
där jag fick en spruta med smärtstillande, blev undersökt och fick åka upp till röntgen.....
de var en skelett bit som lossnat som dom inte gör nånting åt.....
så de är vila som gäller......hoppar omkring på krykor :(

sen är de bara att träna upp knät innan jag får börja träna ishockey igen.....(detta ska nästan inte kunna hända inom hockeyn)   men, men de gjorde de tråkigt nog.......

de tog ca 2,5 timme på akuten innan jag fick åka hem.... då var mamma o jag vrålhungriga. vi tog mcdriven på mc´donalds på vägen hem och fortsatte till bråttom för att se killarna slussa med båten....sedan åkte vi vidare till norsholm och såg en slussning där och där hoppade även två av syrrans barn på båten....
vi tog en fika på slusscafet innan vi åkte hem till kimstad, då var dom redan hemma när vi kom. jimmy skjutsade då hem mig så jag kunna få duscha medans han skjutsade hem frippe (var med på båten)

sen kom han tillbaka och vi åkte ner till greby en sväng och pratade.....sedan hem igen för att gå och sova.....

slussningen i norsholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0