helgen som gått

i fredags var jag på hockey träning, sen hämtade jimmy mig....han skulle nämligen ordna myskväll.....
åkte då och hämtade kina mat, tre små rätter och friterad banan med glass till dessert....
han hade hyrt film "arn"......han hade inte sett den och jag ville fräscha upp minnet inför att gå på bio och se den senaste..

på lördags morgonen åkte vi till maxi för att gå på stadiums rea...de blev lite handlat, jag fick nya benskydd och ett par snygga vinterkängor till vintern, jimmy köpte en ny klubba och ett par skridskor och lite annat smått blev de........
summa av ordenariepriset var 6700kr vi betalde 1230 för allt.....skapligt billigt blev de iaf.....
sen drog vi till stegeborg för att kolla in båten....(om den var över vatten ytan).....den startade så fint och hade in läckt in nånting.......på vägen hem stannde vi i sörping hos Frippe och Pernilla och tog en fika.....var kvar en stund så vi fick även mat....lasange..."gott"

mina nya kängor.....snygga va...........


sen drog vi vidare till stan för att gå på bio....vi skulle se "Arn"....men när vi kom fram i kassan fanns de bara en biljett kvar.
nu var vi så inställda på bio så vi såg "Patrik 1,5"
en väldigt rolig film om ett homosexuelltpar som vill adoptera ett barn....tror dom ska få en på 1,5 år men får en på 15 år....filmen var typ som jalla, jalla i stuket......jag tyckte den var rolig.....sen åkte vi hem och myste framför tv:n till filmen lilja 4-ever som gick på tv:n.......hade inte sett den så jag var nyfiken på vad de var för film......

i söndags när vi vaknade gick jimmy upp och gjorde frukosten som vanligt....han är så snäll....sen drog vi till kimstad och gick tips promenaden med jimmy´s föräldrar....jimmy kom 2:a med 10 av 12 rätt...bra jobbat älsklingen......

sen var de fika i kimstad hos mina föräldrar, en släkting till pappa från småland var på besök...... sen drog vi tillbaka till greby och åt middag hos jimmy´s föräldrar......gott och trevligt...sedan vidare in till stan för att hälsa på jimmy´s farmor i jursla en stund.....
sen åkte vi ner på stan för att handla skridsko skydd till jimmy.
sedan vidare till himmestalundshallen för att se hockey match vita hästen-tranås....3-2 de blev en spännande match...
så nu sitter jag här nyss hemkommen från matchen ensam......ska fixa lite inför morgondagen innan de är sängdags...
börjar ju på praktiekn imorgon kl 10....ska bli kul och se hur de går till.......se upp gamlingar med hemtjänst nu kommer jag................

hej svejs med er nu....... hoppas ni haft en bra helg maria, madde, madde, linda och carla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0